Joga dla kobiet w ciąży

Zajęcia od II trymestru ciąży

Joga jest praktyką poznawania własnego ciała, wyczuwania jego potrzeb, co jest niezwykle istotne zwłaszcza w okresie przygotowania się  do macierzyństwa.

Ćwiczenia jogi w czasie ciąży:

  • zwiększają świadomość ciała, wyczuwania jego potrzeb,
  • przygotowują mięśnie i wiązadła do akcji porodowej,
  • uczą relaksu i głębokiego oddechu,
  • pomagają zmniejszyć bóle porodowe i świadomie współpracować z lekarzem

i położną w trakcie porodu.

Wszystkie ćwiczenia należy wykonywać spokojnie ,całkowicie rezygnując z podskoków, wymachów oraz pozycji wzmacniających mięśnie brzucha i mięśnie przywodzące uda.

Przykłady ćwiczeń:

Przed przystąpieniem do zajęć skonsultuj się ze swoim lekarzem

Upewnij się czy nie ma żadnych przeciw wskazań do tej formy ruchu, lub wykonywania jakiejś konkretnej pozycji. Szczególnie  dotyczy to ciąży przebiegającej z powikłaniami, lub gdy płód ustawiony jest w pozycji nietypowej.

Gdy ciąża przebiega prawidłowo, to zapraszam na zajęcia po ukończeniu 12 tygodnia, aż do rozwiązania.